فیزیوتراپی آسیب های ورزشی مفصلی عضلانی tel:26315000

کلینیک فیزیوتراپی پردیسان (تهران) TEL: 26315000

روش های عملی جهت کاهش وزن بدون رژیم غذایی خاص
نویسنده : فیزیوتراپیست عارف سعیدی - ساعت ۱٢:۳۳ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/٦/۱۱
 

 

چند راه عملی برای کاهش وزن بدون رژیم


شاید شنیدن نام رژیم شما را هم عصبی کند و گرسنگی، غذا نخوردن و ضعف را به یادتان بیاورد.

در این مقاله سعی کرده‌ایم چند راه عملی برای کاهش وزن بدون رژیم را به شما آموزش دهیم.

1- زمان غذا خوردن خود را تا 20 دقیقه افزایش دهید . وقتی تند تند غذا می‌خورید بدنتان نمی‌تواند سیگنال‌های مربوط به سیر شدن را دریافت کند که این خود منجر به پرخوری می‌شود.

2- یک ساعت بیشتر بخوابید . با این روش هم اشتهای شما کم می‌شود هم گرسنگی کمتری احساس می‌کنید.

3- سبزی‌جات بیشتری بخورید. با خوردن سبزی‌جات هم کالری کمتری دریافت کرده‌اید و هم سوخت و ساز بدنتان را افزایش داده‌اید . به سالادتان هم به جای سس‌های چرب بهتر است آب‌لیمو اضافه کنید.

4- سوپ بخورید . اضافه کردن سوپ به برنامه غذایی این مزیت را دارد که شما معده‌تان را با غذایی که کالری کمتری دارد پر می‌کنید . سوپ سبزی‌جات هم مواد غذایی لازم را به بدنتان می‌رساند هم کالری کمتری دارد . اما مواظب باشید در دام سوپ‌های خامه‌ای و آماده به مصرف نیفتید‌.

5- غلات سبوس دار مصرف کنید . مصرف غلات کامل مثل جو ، جو دو سر ، گندم ، برنج نیز تاثیر زیادی در کاهش وزن دارند و کلسترول را هم کاهش می‌دهند.

6- لباس‌های قدیمی مورد علاقه به خود را در جایی که هر روز می‌بینید بگذارید تا تصور کنید که وقتی لاغر شدید باز هم می‌توانید از آنها استفاده کنید.

7- به جای پیتزای گوشت ، پیتزای سبزی‌جات بخورید و سعی کنید از روغن زیتون برای آماده سازی مواد آن استفاده کنید.

8- قند مصرفی روزانه را کاهش دهید: به جای خوردن هر روز نوشابه از شربت حاوی لیمو استفاده کنید لازم است بدانید هر لیوان نوشابه حاوی 10 قاشق شکر است.

more نوشابه‌ انرژی‌زا: یک قوطی پر از شکر و کافئین

9- برای کاهش کالری مایعاتی که می‌خورید، از لیوان‌های کشیده و بلند به جای لیوان‌های تپل و کوتاه استفاده کنید‌.

10- خوردن چای سبز یک استراتژی خوب برای از دست دادن وزن است و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد.

11- یوگا : زنانی که یوگا انجام می‌دهند تمایل بیشتری به لاغر بودن دارند . محققان دریافته‌اند که احساس آرامش به افراد کمک می‌کند تا احساس سیری در زمان مناسب را از طریق بدنشان دریافت کنند.

12- خوردن غذاهای خانگی حداقل 5 روز در هفته باعث می‌شود هم از نحوه پخت و پز آن اطمینان داشته باشید و هم بتوانید از سبزی‌جات بیشتری استفاده کنید.

13- هنگام خوردن مکث کنید :لازم نیست در یک چشم به هم زدن بشقابتان را خالی کنید . باید کمی در حین غذا خوردن مکث کنید.

14- جویدن آدامس نعنای قوی:جویدن آدامس هنگامی که شما تمایل به خوردن یک میان وعده دارید می‌تواند شما را از خوردن مواد پر کالری نجات دهد.

15- ظرف غذای خود را کوچک کنید :کوچکتر کردن ظرف غذای خود به کاهش 100 تا 200 کالری در هر وعده کمک می‌کند.

16- قانون 20،80: این قانون به شما یاد می دهد که 80 درصد حجم معده خود را پر کنید و 20 درصد را خالی بگذارید.این بدان معناست که نباید گنجایش معده خود را تکمیل کنید.

17- اگر مجبور شدید در رستوران غذا بخورید نکات زیر را تحت نظر بگیرید:

1- با یک دوست غذای خود را تقسیم کنید.

2- بشقاب کوچک انتخاب کنید.

3- نیمی از غذای خود را همراه خود به خانه ببرید.

4- ابتدا بشقاب سبزی‌جات را بخورید.

18- سس قرمز کمتری روی ماکارانی خود بریزید و توجه کنید یک وعده ماکارانی شامل یک فنجان یا اندازه یک توپ تنیس است.

19- به کاهش وزن به صورت سالیانه هم فکر کنید.

- اگر می‌توانید در هر روز 100 کالری بیشتر بسوزانید.

- یک مایل یا 20 دقیقه پیاده‌روی کنید.

- 30 دقیقه خانه‌داری کنید.

- علف‌ها و گل‌های باغچه را 20 دقیقه هرس کنید.

- روزهایی که کالری کمتری دریافت کرده‌اید برای خود یک جشن کوچک بگیرید یا یک جایزه بخرید


 
 
ورزش، چاره کمر درد
نویسنده : فیزیوتراپیست عارف سعیدی - ساعت ٥:۱٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/٦/٦
 
 
ورزش، چاره کمر درد
تمرین‌های مناسب ورزشی می‌تواند به جلوگیری از کمر درد کمک کند

خبرگزاری آلمان از هامبورگ گزارش داد، به گفته دیتر برایتهکر (Dieter Breithecker)، کارشناس موسسه دولتی مراقبت اندامی و ورزش آلمان، ورزش‌هایی که کل بدن را درگیر کند، گردش خون را تحریک و گرفتگی دردناک عضلانی را رفع می‌کند. تمرین‌های ورزشی همچنین قدرت انعطاف بدن را افزایش می‌دهد.

برایتهکر انجام ورزش‌هایی همچون شنا، پیاده روی، کوهنوردی، دوچرخه سواری یا اسکی را برای این منظور توصیه می‌کند.

اما به گفته او، باید از ورزش‌هایی که موجب خم شدن مداوم ستون فقرات می‌شود، اجتناب کرد. اسب سواری، اسکی روی چمن و دو سرعت، از جمله این ورزش‌هاست.

در همین حال، هنگام انجام ورزش‌هایی همچون تنیس، بدمینتون، اسکواش و گلف که موجب وارد آوردن فشار بیش از حد و مدام بر ستون فقرات می شوند، باید بسیار مراقب بود.

برایتهکر توصیه می‌کند پیش از آنکه دنبال ورزشی بروید، بهتر است ابتدا با پزشک و فیزیوتراپیست درباره سالم بودن کمرتان مشورت کنید. بعد از این مشاوره است که بهتر متوجه می‌شوید چه نوع از تمرین ورزشی برایتان مناسب است.

 

 
 
کاشت دیسک موجود زنده و درمان قطعی کمردرد
نویسنده : فیزیوتراپیست عارف سعیدی - ساعت ٤:٤٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/٦/٦
 
 

کاشت دیسک موجود زنده و درمان قطعی کمردرد


نتایج یک بررسی جدید در آمریکا می‌تواند راه نهایی درمان کمردرد ناشی از آسیب‌دیدگی دیسک را بگشاید.

 به گزارش نیو‌ساینتیست، بر اساس تحقیقی که روی موش‌ها انجام شده‌است، کاشت دیسک یک موجود زنده، می‌تواند درمان کمردرد باشد.

در حال حاضر بین 1/5 تا 4میلیون آمریکایی منتظر عمل جراحی‌اند تا دیسک ستون فقراتشان را عمل و درواقع آن را با دیسک مصنوعی تعویض کنند؛ هرچند این عمل عوارض خاص و پیچیده خود را دارد. لارنس بوناسار، محقق دانشگاه کورنل نیویورک که مسئول این پروژه تحقیقاتی است، در این‌باره می‌گوید: بافت زنده می‌تواند رشد و خود را با بدن میزبان سازگار کند و در نتیجه درمانی بهتر و طولانی‌مدت را به بار خواهد آورد.

بوناسار و دستیارانش در بررسی خود، از سلول‌های مهره یک گوسفند استفاده کردند تا دیسکی شبیه به دیسک موش بسازند و آن را در ستون مهره‌های موش‌های آزمایشگاهی قرار دهند. با گذشت 6 ماه از این عمل جراحی، دیسک‌های کاشته شده درست مانند دیسک‌های اصلی در مقابل کشش و فشار تاب آوردند و از همه مهم‌تر با گذشت زمان دیسک‌ها بهتر شده و سلول‌های جدیدی ساخته و به مهره‌های کناری وصل شدند.

تحقیق اگرچه روی موش انجام شده اما نشان می‌دهد که این عمل برای انسان نیز امکان‌پذیراست. بوناسار می‌افزاید: باید تحقیقات بیشتری در زمینه خاصیت حمل‌کنندگی بار ستون فقرات انسان انجام شود و نحوه عملکرد دیسک زنده کاشته‌شده در این زمینه مورد بررسی قرار گیرد