فیزیوتراپی آسیب های ورزشی مفصلی عضلانی tel:26315000

کلینیک فیزیوتراپی پردیسان (تهران) TEL: 26315000

تاسیس انجمن فیزیوترابی ورزشی ایران
نویسنده : فیزیوتراپیست عارف سعیدی - ساعت ٤:٥٤ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/٧/٢٤
 

23 مهر 1390 - 12:55 بعد از ظهر

image

رئیس کمیته توانبخشی فدراسیون پزشکی ورزشی از  تاسیس انجمن فیزیوتراپی ورزشی ایران با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی و انجمن فیزیوتراپی ایران خبر داد.

 دکتر امین نوروزی در گفت وگو با سایت خبری فدراسیون پزشکی ورزشی، اظهار داشت: در راستای ساماندهی مقوله مهم فیزیوتراپی ورزشی در کشورمان و پس از تعامل صورت گرفته میان فدراسیون پزشکی ورزشی و انجمن فیزیوتراپی ایران روز پنج شنبه 21 مهرماه طی مراسمی و با حضور دکتر اسماعیل ابراهیمی رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، رسما انجمن فیزیوتراپی ورزشی ایران متولد شد تا در راستای علمی سازی ورزش کشور در این بخش گام مهم و ارزشمندی برداشته شود.

 وی با بیان اینکه حمایت حقوقی صنفی ، برگزاری دوره های آموزشی علمی  پیشرفته و تعریف جایگاه حرفه ای فیزیوتراپیست ها از جمله اهداف این انجمن است، ادامه داد:  طبیعی است که این انجمن برای نیل به اهداف خود با فدراسیون پزشکی ورزشی به عنوان متولی مباحث پزشکی ورزشی و همچنین انجمن فیزیوتراپی ایران در تعامل خواهد بود.

یادآور می شود، فیزیوتراپیست دکتر امین نورورزی، فیزیوتراپیست دکتر عباس رحیمی، فیزیوتراپیست دکتر سهیل سوهانی، فیزیوتراپیست دکتر فرشاد غزالیان، فیزیوتراپیست میثم علی پور، فیزیوتراپیست علیرضا شهاب و فیزیوتراپیست عارف سعیدی هیات موسس انجمن فیزیوتراپی ورزشی ایران را تشکیل می دهند.


 
 
روش‌های ساده برای سالم‌تر بودن در محل کار
نویسنده : فیزیوتراپیست عارف سعیدی - ساعت ٤:۳٧ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/٧/٢٤
 

روش‌های ساده برای سالم‌تر بودن در محل کار

کار،جوهره مرد است! این جمله را بارها شنیده ایم ولی اگر در محیط کار به سلامت خود بها ندهیم، شاید مجبور شویم خیلی زودتر از انتظار از شغل یا حتی از زندگیمان خداحافظی کنیم!

گذراندن به طور میانگین 40 ساعت در هفته در محل کار به لحاظ جسمی و ذهنی خسته‌کننده است اما خود محل کار هم می‌تواند به طریقی به این خستگی دامن بزند.

نشستن و ایستادن به مدت طولانی موجب درد و تأثیرات بد و ناخوشایند می‌شود و بعضی مشاغل نیز باعث افزایش وزن می‌شوند اما به گفته متخصصان تغذیه و فیزیوترابی چندین کار را می‌توان انجام داد تا محل کار به محیطی سالم تبدیل شود.

ورزش درجا

اگر فضای کافی در اختیار داشته باشید، میز و سایر مبلمان محل کار را می‌توان به عنوان تجهیزات ورزشی مورد استفاده قرار داد.

برای مثال دست‌ها را در لبه میز قرار دهید و حرکات شنا را روی میز انجام دهید. این حرکت را سه بار در روز و هر بار به تعداد 10 مرتبه انجام دهید، یا یک دمبل در کشوی خود داشته باشید و در زمان صحبت با تلفن از آن استفاده کنید.

تحرک داشته باشید

نشستن پشت میز به مدت طولانی برای سلامتی بسیار مضر است و شما نیاز دارید هر یک ساعت یا دو ساعت یک بار از پشت میز بلند شوید و حرکتی انجام دهید.

در این صورت ماهیچه‌ها نیز ضعیف خواهند شد. برای مثال از جای خود بلند شوید و بسته یا کاغذی را به همکار خود برسانید یا از دورترین سرویس بهداشتی استفاده کنید

به حالت بدن خود در سر کار توجه کنید

بعضی مشکلات سلامتی که افراد با آن مواجه‌ می‌شوند، به طرز نشستن و راه رفتن آنها بستگی دارد. نزدیک میز کار خود بنشینید.

محل قرارگیری مانیتور باید به گونه‌ای باشد که وقتی صاف می‌نشینید، مانیتور درست در مقابل چشمانتان باشد. کی‌بورد به گونه‌ای روی میز قرار گیرد که بسیار بالا یا پایین نباشد.

از پیش برنامه‌ریزی کنید

غذاهای محل کار مانند نوشیدنی‌ها و دسرها بسیار وسوسه‌انگیزند. بهتر است غذای خود را از قبل در خانه آماده کنید؛ هم سالم‌تر است و هم ارزان‌تر.

حداقل هر چهار ساعت یک بار باید غذا خورد. با درست کردن غذا در خانه این امکان به راحتی برای شما به وجود خواهد آمد و همچنین می‌توانید در میان‌وعده‌ها از میوه استفاده کنید. بسیار ضروری است که آب به میزان زیاد بنوشید تا از دی‌هیدراته شدن جلوگیری کنید.

بهداشت را رعایت کنید

بسیاری از کارمندان سر میز خود غذا می‌خورند و به همین دلیل به طور معمول همزمان با صرف غذا چندین کار را با هم انجام می‌دهند اما این کار بسیار خطرناک است زیرا بسیاری از باکتری‌ها روی میز کار مخفی شده‌اند.

پیش و پس از صرف غذا باید دست‌ها را شست و میز را تمیز کرد. نگذارید میز محلی برای رشد باکتری باشد. مساله دیگر نگهداری غذا در دمای مناسب است.

غذای گرم باید به صورت گرم و غذای سرد باید به صورت سرد نگهداری شود. غذای سرد را در یخچال قرار دهید و غذای گرم را به اندازه کافی گرم کنید.


 
 
روش جدید فیزیوترابی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی
نویسنده : فیزیوتراپیست عارف سعیدی - ساعت ۱:٥٧ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/٧/٦
 

جنگ مغناطیسی محققان با سرطان

جنگ مغناطیسی محققان با سرطان
گروهی از محققان فرانسوی با استفاده از ساختارهای اکسید آهن استخراج شده از باکتری‌ها و یک میدان مغناطیسی متناوب (AMF)، موفق به کشتن انتخابی سلول‌های سرطانی شدند.

شاید ادعای این‌که سرطان را می‌توان با استفاده از آهن‌ربا درمان کرد، ادعای گزافی به ‌نظر برسد؛ اما گروهی از محققان فرانسوی از ساختارهای اکسید آهن استخراج شده از باکتری‌ها، برای کشتن انتخابی سلول‌های سرطانی با استفاده از یک میدان مغناطیسی متناوب (AMF) بهره برده‌اند.

به گزارش ایسنا، مدت‌هاست که ایده کشتن سلول‌های سرطانی با استفاده از حرارت (hyperthermia)، ذهن دانشمندان را به ‌خود مشغول کرده است. ابتدا برای ایجاد حرارت از تابش استفاده می‌شد؛ اما حرارت ایجاد شده با این روش، علاوه بر کشتن سلول‌های سرطانی به بافت‌های سالم اطراف نیز صدمه می‌زد؛ به‌ همین دلیل دانشمندان به‌ دنبال یافتن راه‌های بهتری برای این کار بودند.

اخیراً توجه محققان به نانوذرات اکسید آهن جلب شده است. این ذرات در حضور یک میدان مغناطیسی متناوب، نوسان کرده و حرارت ایجاد می‌کنند که موجب کشته شدن سلول‌های سرطانی می‌شود. از آن جا که می‌توان نانوذرات را به یک نقطه خاص تزریق کرد، حرارت ایجاد شده، موضعی بوده و در نقطه خاصی تمرکز دارد.

«ادوارد آلفاندری» و همکارانش از دانشگاه «پیر و ماری کوری» در پاریس، برای اولین بار از مگنتوزوم‌ها (Magnetosomes) در حرارت‌ درمانی استفاده کرده‌اند. مگنتوزوم‌ها، اندام‌های سلولی حاوی بلورهای مگنتیت (Fe3O4) هستند که توسط نوع خاصی از باکتری‌ها تولید می‌شوند. این بلورها باعث می‌شوند باکتری‌ها خود را با میدان مغناطیسی زمین همسو کنند. بدین ‌ترتیب این باکتری‌ها در خط راست حرکت کرده و غذا را راحت‌تر پیدا می‌کنند؛ اما به‌ نظر می‌رسد که هدف آنها پیچیده‌تر از این باشد و این امر هنوز به ‌صورت یک راز باقی مانده است.

این محققان دریافتند که یک رشته متشکل از 6 عدد از این اندام‌های مغناطیسی که از باکتری‌ها استخراج شده‌اند، بسیار بهتر از نانوذرات سنتزی، سلول‌های سرطانی را از بین می‌برند. آنها همچنین این مگنتوزوم‌ها را به تومورهای موش تزریق کرده و آنها را 3 بار با فاصله زمانی 24 ساعت و هر بار به ‌مدت 20 دقیقه در معرض میدان مغناطیسی متناوب قرار دادند. بدین ترتیب دریافتند که دمای تومورها تا 10 درجه سانتی‌گراد افزایش یافته و تا حد زیادی کوچک می‌شوند.

این اندام‌های سلولی، بهتر از مشابه‌های سنتزی خود عمل می‌کنند؛ زیرا بر خلاف نانوذرات می‌توانند هنگام اعمال میدان مغناطیسی، به ‌درون سلول‌های سرطانی وارد شوند. سپس در مقایسه با نانوذرات اکسید آهن با همان اندازه، حرارت بیشتر و یکنواخت‌تری در درون سلول‌ها ایجاد می‌کنند.

جزئیات این تحقیق در مجله «ACS Nano» منتشر شده است


 
 
پنچ دقیقه ورزش در محیط سرسبز عزت نفس را بالا می‌برد
نویسنده : فیزیوتراپیست عارف سعیدی - ساعت ۱:٠٤ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/٧/٢
 
 
تنها پنج دقیقه ورزش در روز در یک محیط سرسبز می‌تواند سلامت روانی را بهبود بخشد

 و سیاستگذاران شهری باید تعداد بیشتری از مردم را به گذراند وقت در پارک‌ها و باغ‌‌ها ترغیب کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز پژوهشگران دانشگاه اسکس در انگلیس دریافتند که مدت کمی در حد 5 "فعالیت در محیط سبز" مانند پیاده‌روی، باغبانی، دوچرخه‌سواری یا زراعت می‌توانند خلق و خو و عزت نفس افراد را بالا ببرد.

جو بارتون، سرپرست این پژوهش گفت: "به اعتقاد ما اگر گروه‌‌های افرد با ورزش در محیط‌های سبز به درمان خود بپردازند، منافع بالقوه فراوانی برای افراد، جامعه و برای هزینه‌های سرویس‌های بهداشتی به دست خواهد امد."

نتایج این تحقیق در شماره اخیر ژورنال Environmental Science & Technology  منتشر شده است.

بسیاری از تحقیقات نشان داده‌اند که ورزش در بیرون از خانه می‌تواند خطر بیماری روانی را کاهش دهد و به افزایش حس سلامتی و شادی کمک کند، اما ژولی پرتی و جو بارتون از دانشگاه اسکس می‌‌گویند تا به حال در مورد اینکه چقدر مقدار گذراندن زمان به ورزش در محیط‌های سرسبز لازم است تا منافع آن آشکار شود، به بررسی نپرداخته بود.

 بارتون و پرتی  داده‌های به دست آمده از 1252 نفر با سن، جنس و وضعیت روانی متفاوت که از ده بررسی موجود در انگلیس به دست آمده بود، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

آنها فعالیت‌های جسمی مختلف مانند پیاده‌روی، باغبانی، دوچرخه‌سواری، ماهیگیری، قایقرانی، اسب‌سواری و کشاورزی را مورد بررسی قرار دادند.

نتیجه آن بود که بیشترین منافع از لحاظ سلامتی در افراد جوان و در افراد دچار بیماری روانی به دست می‌آید، هر چند که هکه افراد در همه سنین و از همه گروه‌های اجتماعی از این کار سود می‌بردند.

این پژوهشگران دریافتند که بیشترین اثر مثبت بر عزت نفس افراد با یک دوز پنج‌دقیقه‌ی "ورزش سبز" به دست می‌آمد.

به گفته آنها همه محیط‌های طبیعی از جمله پارک‌ها در شهرها از این لحاظ مفید بودند، اما نواحی سرسبز با آب اثر مثبت بیشتری داشتند.

 

 
 
15 دقیقه نرمش در روز برابر است با 3 سال عمر بیشتر
نویسنده : فیزیوتراپیست عارف سعیدی - ساعت ۱٢:٥٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/٧/٢
 

15 دقیقه نرمش در روز برابر است با 3 سال عمر بیشتر

 

 بر اساس مطالعات وسیع انجام شده در تایوان، تنها با 15 دقیقه نرمش در طول روز 3 سال بر عمر افراد افزوده می‌شود

15 دقیقه ورزشی مانند پیاده‌روی سریع مفیدتر و راحت‌تر از نیم ساعت ورزش در 5 روز هفته است.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط موسسه تحقیقات بهداشت کشور تایوان، با این مدت تمرین،‌ شاخص ابتلا به سرطان و سرطان‌های منجر به مرگ از 10 نفر به یک نفر کاهش می‌یابد.

این مسئله در مورد تمام افراد؛ زنان، مردان، افراد پیر یا جوان، سیگاری، سالم یا بیمار صادق است.

این حاصل 13 سال تحقیق بر روی 416 هزار نفر است که این موسسه تحقیقاتی انجام داده و در مجله پزشکی لنست به چاپ رسید.

چی پانگ ون رئیس این موسسه و سایر همکارانش طی این سال‌ها وضعیت سلامت افراد و میزان فعالیت فیزیکی آن‌ها را هر سال مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و با توجه به سن، جنس، وزن و شاخص‌ سلامت افراد، در نهایت به این نتیجه رسیدند که 15 دقیقه ورزش در افراد فعال نسبت به افراد غیرفعال امید به زندگی را 3 سال افزایش می‌دهد.

به گفته ون، در همان 15 دقیقه روز اول نتایج بی‌شماری ایجاد می‌شود.

او می‌گوید: مرگ حتمیست اما مقایسه دو گروه فعال و غیرفعال در این تحقیق نشان داده است که میزان مرگ ناشی از سرطان می‌تواند 10 درصد کاهش یابد.

وی می‌گوید این تیم قبلا مطالعه مشابهی در قفقاز داشته است اما اولین بار است که به نتیجه کاهش زمان تمرین رسیده و بر آن تاکید می‌کند. بله 15 دقیقه کافیست!

او امیدوار است با این تحقیق، افراد بیش‌تری تنها یک ربع از وقت خود را در روز به سلامتشان اختصاص دهند.