فیزیوتراپی آسیب های ورزشی مفصلی عضلانی tel:26315000

کلینیک فیزیوتراپی پردیسان (تهران) TEL: 26315000

انواع لبنیات تاثیر یکسانی روی استخوان‌ها ندارند
نویسنده : فیزیوتراپیست عارف سعیدی - ساعت ۸:٥٥ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/۱۱/۱٧
 

                    


متخصصان تغذیه و سلامت در یک آزمایش جدید دریافته‌اند که تاثیر تمام انواع فرآورده‌های لبنی روی رشد بافت‌های استخوانی یکسان نیست و هر کدام از این محصولات تاثیر متفاوتی بر استخوان‌ها دارند.

در این مطالعه معلوم شد مصرف شیر و ماست با افزایش میزان تراکم استخوانی (BMA) در ناحیه استخوان لگن توام است در حالی که روی استخوان‌های ستون فقرات تاثیری ندارد اما از طرف دیگر مصرف خامه با کاهش عکس میزان تراکم استخوانی مرتبط است. این یافته‌ها تایید می‌کنند که همه انواع فرآورده‌های لبنی به یک اندازه برای بهبود تقویت استخوان‌ها مفید نیستند.

دکتر شیوانی ساهنی، متخصص هندی تبار در انستیتو مطالعات مرتبط با سالمندی آمریکا می‌گوید: محصولات لبنی چندین ریزمغذی مهم را که برای حفظ سلامت استخوان‌ها مفید هستند، تامین می‌کنند. اما خامه و فرآورده‌های آن مانند بستنی، سطح کمتری از این ریزمغذی‌های مهم را دارند و در عوض مقدار چربی و قند آن‌ها بیشتر است به همین دلیل در افزایش میزان تراکم استخوانی چندان مفید نیستند. در این مطالعه معلوم شد روزانه دو تا سه نوبت مصرف شیر و ماست در افزایش میزان تراکم استخوان نقش دارد.

به گزارش شبکه ان‌بی‌سی، این متخصصان تاکید کردند: انجام مطالعات بیشتر برای بررسی تاثیر مصرف پنیر روی استخوان‌ها که برخی از انواع آن چربی و سدیم زیاد دارند، ضروری است. همچنین آزمایش‌های بیشتری باید صورت گیرد تا معلوم شود که کدام دسته از فرآورده‌های لبنی تاثیر مهم در کاهش خطر شکستگی‌های استخوانی دارند.


 
 
نقش پیاده روی در سلامتی
نویسنده : فیزیوتراپیست عارف سعیدی - ساعت ۸:٤۱ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/۱۱/۱٧
 

                   

 روزی ده دقیقه پیاده روی خطر بروز حمله قلبی را 50 درصد کاهش می‌دهد       

پزشکان به افرادی که شیوه زندگی نشسته دارند می‌گویند که تنها انجام مقدار کمی ورزش تاثیر بزرگی بر سلامت آنها دارد.

دکتر مارتا گروگان، از کلینیک مایو در مجله Healthy Heart for Life نوشت: زمانی که به مردم می‌گویم تقریبا 80 درصد بیماری قلبی قابل پیشگیری است آنها تعجب می‌کنند.

وی می‌گوید: با انجام اقدامات اندکی در روز می‌توانیم تفاوت بزرگی در تلاشمان برای حفظ سلامت قلب انجام دهیم.

وی با اشاره به این که شیوه زندگی نشسته خطر ابتلا به بیماری قلبی را تقریبا به اندازه سیگار کشیدن افزایش می‌دهد گفت: برای مثال کارمندان می‌توانند با بلند شدن هر از گاهی از پشت میز و قدم زدن برای مدت کوتاهی این خطر را کاهش دهند.

وی افزود: حرکت کردن حتی به اندازه ده دقیقه در روز، خطر ابتلا به بیماری قلبی را در افرادی که شیوه زندگی نشسته دارند به اندازه 50 درصد کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به این که داشتن خواب کافی در کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی بسیار مهم و حیاتی است، گفت: خواب کافی مانند غذا و آب لازم و ضروری است.

دکتر راندل توماس، از کلینیک مایو همچنین به خطر فشار خون بالا اشاره کرد که در یک مرد سیگاری 53 ساله احتمال ابتلا به حمله قلبی را در عرض ده سال 20 درصد افزایش می‌دهد.

وی گفت: رعایت یک شیوه زندگی سالم می‌تواند اکثر خطرات بروز حمله قلبی را کاهش دهد.


 
 
خوردن هله هوله استخوان را پوک می‌کند
نویسنده : فیزیوتراپیست عارف سعیدی - ساعت ٥:۳٧ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱۱/۱
 

            
            
       

           
               
           
       
           
پزشکان آمریکایی و کانادایی در یک مطالعه جدید تاکید کردند که تغذیه ناسالم و هله هوله خوری از عوامل موثر در بروز پوکی استخوان است.

       
       

این پزشکان هشدار دادند غذاهای پرچرب و شیرین که عامل چاقی و بروز بیماری‌های قلبی هستند روی سلامت و استحکام استخوان‌ها نیز تاثیر سوئی دارند و مصرف زیاد آن‌ها خطر پوکی استخوان را به‌ویژه در سنین پایین‌تر تشدید می‌کند.

به نقل از شبکه ان بی سی، این متخصصان در دانشگاه میشیگان آمریکا و انستیتو سلامت استخوان‌ها و مفاصل در کانادا تاکید کردند که قند و چربی از عوامل مهم تضعیف کننده و کاهش استحکام بافت‌های استخوانی هستند.

آمارها نشان می‌دهد که در حال حاضر حدود 12 میلیون آمریکایی 50 ساله و مسن‌تر به عارضه پوکی استخوان مبتلا هستند.