فیزیوتراپی آسیب های ورزشی مفصلی عضلانی tel:26315000

کلینیک فیزیوتراپی پردیسان (تهران) TEL: 26315000

ترمیم عصب‌های آسیب دیده و بازگشت حرکت به عضو مربوطه
نویسنده : فیزیوتراپیست عارف سعیدی - ساعت ٤:٤۳ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٢/۱٢
 
 
بازیابی عصب‌ها و بازگشت حرکت به عضو آسیب دیده
دانشمندان انگلیسی و آلمانی موفق به تولید کاشت‌هایی توسط رایانه شدند که به بازیابی عصب‌ها کمک کرده و می‌تواند شانس بازیابی حرکات و احساس را در دست‌ها و پاهای آسیب‌دیده ارتقا بخشد

 "مجراهای هدایت عصب (NGCs)" با استفاده از یک شیوه لیزری مورد استفاده در نوشتن مدارهای الکتریکی پیچیده تولید شده‌اند.

این کاشت‌ها که از پلاستیک زیست‌ تجزیه‌پذیر ساخته شده‌اند، به هدایت الیاف عصبی جدید در کانال‌های جداگانه، به ترمیم کمک می‌کنند.

هنگامی که رشد مجدد عصب‌ها بطور کامل انجام و اتصال مجدد ایجاد شد، این دستگاه از بین خواهد رفت.

به گفته محققان، جراحان همیشه در اتصال مجدد استخوان و عضلات موفق عمل کرده، اما همیشه در پیوند مجدد عصب‌ها مشکل داشته‌اند.

بیماران دچار جراحات شدید اندام معمولا از فقدان احساسات رنج می‌برند. عصب‌های این اندام در مقایسه با نخاع، از قابلیت رشد مجدد برخوردار بوده، اما برای این کار به کمک بیرونی نیاز دارند.

محققان به طراحی کاشت‌های داربستی پرداخته‌اند که به پل‌سازی میان محل جراحت و ارائه طیفی از نشانه‌های فیزیکی و شیمیایی برای تحریک این رشد مجدد می‌پردازند.

آزمایشات این کاشت‌ها در آزمایشگاه نشان داده که این عصب‌ها قابلیت رشد مجدد و طبیعی را از طریق ساختار کانالی دارند.

محققان در حال انجام کارآزمایی‌های بالینی هستند و امیدوارند بتوانند این فناوری را بر طیف گسترده‌ای از آسیب‌های عصبی جانبی اعمال کنند.

 

 
 
رضایت شغلی، کمر درد را کاهش می‌دهد
نویسنده : فیزیوتراپیست عارف سعیدی - ساعت ۱٢:۳۳ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٢/٩
 

رضایت شغلی، کمر درد را کاهش می‌دهد

یافته‌های علمی جدید حاکی از آن است که نارضایتی از شغل در برخی افراد موجب سردرد و در برخی دیگر موجب کمردردهای حاد می‌شود
 
 محققان دانشگاه وسترن استرالیا دریافتند که افرادی که در مشاغلی مشغول به کارند که برایشان رضایت‌بخش نیست احتمالا بیش از آنهایی که نگرش مثبت به شغل خود دارند، دچار کمردرد شدید و مداوم هستند.

آنها در این پژوهش دریافتند یک سوم افراد مورد مطالعه که اندکی درد در ناحیه کمر خود داشتند، به کمر درد هر روزه که به شدت زندگی اجتماعی و شغل آنها را تحت تاثیر قرار داده بود، مبتلا شدند.

این در حالی است که معاینات پزشک حاکی از آن بود که تعداد بسیار اندکی از کارمندان مبتلا به کمر درد، دچار مشکلات فیزیکی مانند بیرون زدگی دیسک بودند.

آزمایش‌های تشریحی نیز هیچ دلیلی برای بروز دردهای روزانه این افراد نشان نداد.

پروفسور مارکوس ملو مجری این تحقیقات گفت: هر کسی ممکن است هر از گاهی به کمر درد و گردن درد مبتلا شود اما نگران افرادی هستیم که هفته‌ها دچار درد مداوم بدون دلیل هستند. این گونه دردها هزینه‌های اقتصادی- اجتماعی و شخصی بسیار زیادی در پی دارد.

نوع نگرش در محیط کار و تفکر مثبت می‌تواند تاثیر زیادی بر کاهش درد کمر داشته باشد.

از این رو کارمندان، با ایجاد نگرش مثبت در محیط کار و یا ایجاد تغییرات در شغل خود می‌توانند کمر درد خود را کاهش دهند.

به گفته ملو داشتن دوستی در محل کار که حامی عاطفی فرد باشد یک عامل محافظت کننده در برابر کمر درد است.


 
 
ماساژ انگشتان و کف دست شیوه ای مناسب جهت کاهش سر درد
نویسنده : فیزیوتراپیست عارف سعیدی - ساعت ۱٢:۱٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٢/۳
 
 
هنگام سردرد، انگشتان خود را ماساژ دهید

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: هنگام سردرد، انگشتان خود را ماساژ دهید.

 دکتر سعید آقاجانی با بیان اینکه فشاردرمانی یا رفلکسولوژی یکی از شیوه‌های طب مکمل است که برای درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود:

در این شیوه درمانی درمانگران با فشاردادن نقاط خاصی از کف پا و دست موجب افزایش ریلکسیشن، آرامش و تسکین بسیاری از دردها در بدن می‌شوند برخی از تکنیک‌های این شیوه درمانی قابل استفاده برای همه مردم است.

وی افزود: یکی از بهترین روش‌های تسکین سردرد ناشی از خستگی و فعالیت‌ها روزانه استفاده از روش‌های فشاردرمانی است.

این متخصص مغز و اعصاب در ادامه گفت: کلمه فشار درمانی به یک سیستم ماساژ یا فشار شفابخش استناد می‌کند که توسط انگشت‌ها به بدن وارد می‌شود.

براساس گزارش وبدا، دکتر آقاجانی خاطرنشان کرد: برای ماساژ دست‌ها می توانید به ترتیب زیر عمل کنید:

پشت دست‌ها را تا مچ محکم فشار داده و به آرامی‌ بازگردید و میان کف دست و انگشتان را فشار دهید.

هر انگشت را به تنهایی فشار دهید و با انگشت خود حرکت چرخشی را اطراف مفاصل آن انجام دهید. انگشت را نگه دارید و آن را آهسته بکشید.

میان تاندون‌های پشت دست خود را با انگشت ماساژ دهید.

دست‌های خود را از کف دست تا انتهای مچ، با انگشت فشار چرخشی دهید.

کف دست خود را از نوک انگشتان تا مچ ماساژ دهید.