فیزیوتراپی آسیب های ورزشی مفصلی عضلانی tel:26315000

کلینیک فیزیوتراپی پردیسان (تهران) TEL: 26315000

روش های عملی جهت کاهش وزن بدون رژیم غذایی خاص
 

 

چند راه عملی برای کاهش وزن بدون رژیم


شاید شنیدن نام رژیم شما را هم عصبی کند و گرسنگی، غذا نخوردن و ضعف را به یادتان بیاورد.

در این مقاله سعی کرده‌ایم چند راه عملی برای کاهش وزن بدون رژیم را به شما آموزش دهیم.

1- زمان غذا خوردن خود را تا 20 دقیقه افزایش دهید . وقتی تند تند غذا می‌خورید بدنتان نمی‌تواند سیگنال‌های مربوط به سیر شدن را دریافت کند که این خود منجر به پرخوری می‌شود.

2- یک ساعت بیشتر بخوابید . با این روش هم اشتهای شما کم می‌شود هم گرسنگی کمتری احساس می‌کنید.

3- سبزی‌جات بیشتری بخورید. با خوردن سبزی‌جات هم کالری کمتری دریافت کرده‌اید و هم سوخت و ساز بدنتان را افزایش داده‌اید . به سالادتان هم به جای سس‌های چرب بهتر است آب‌لیمو اضافه کنید.

4- سوپ بخورید . اضافه کردن سوپ به برنامه غذایی این مزیت را دارد که شما معده‌تان را با غذایی که کالری کمتری دارد پر می‌کنید . سوپ سبزی‌جات هم مواد غذایی لازم را به بدنتان می‌رساند هم کالری کمتری دارد . اما مواظب باشید در دام سوپ‌های خامه‌ای و آماده به مصرف نیفتید‌.

5- غلات سبوس دار مصرف کنید . مصرف غلات کامل مثل جو ، جو دو سر ، گندم ، برنج نیز تاثیر زیادی در کاهش وزن دارند و کلسترول را هم کاهش می‌دهند.

6- لباس‌های قدیمی مورد علاقه به خود را در جایی که هر روز می‌بینید بگذارید تا تصور کنید که وقتی لاغر شدید باز هم می‌توانید از آنها استفاده کنید.

7- به جای پیتزای گوشت ، پیتزای سبزی‌جات بخورید و سعی کنید از روغن زیتون برای آماده سازی مواد آن استفاده کنید.

8- قند مصرفی روزانه را کاهش دهید: به جای خوردن هر روز نوشابه از شربت حاوی لیمو استفاده کنید لازم است بدانید هر لیوان نوشابه حاوی 10 قاشق شکر است.

more نوشابه‌ انرژی‌زا: یک قوطی پر از شکر و کافئین

9- برای کاهش کالری مایعاتی که می‌خورید، از لیوان‌های کشیده و بلند به جای لیوان‌های تپل و کوتاه استفاده کنید‌.

10- خوردن چای سبز یک استراتژی خوب برای از دست دادن وزن است و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد.

11- یوگا : زنانی که یوگا انجام می‌دهند تمایل بیشتری به لاغر بودن دارند . محققان دریافته‌اند که احساس آرامش به افراد کمک می‌کند تا احساس سیری در زمان مناسب را از طریق بدنشان دریافت کنند.

12- خوردن غذاهای خانگی حداقل 5 روز در هفته باعث می‌شود هم از نحوه پخت و پز آن اطمینان داشته باشید و هم بتوانید از سبزی‌جات بیشتری استفاده کنید.

13- هنگام خوردن مکث کنید :لازم نیست در یک چشم به هم زدن بشقابتان را خالی کنید . باید کمی در حین غذا خوردن مکث کنید.

14- جویدن آدامس نعنای قوی:جویدن آدامس هنگامی که شما تمایل به خوردن یک میان وعده دارید می‌تواند شما را از خوردن مواد پر کالری نجات دهد.

15- ظرف غذای خود را کوچک کنید :کوچکتر کردن ظرف غذای خود به کاهش 100 تا 200 کالری در هر وعده کمک می‌کند.

16- قانون 20،80: این قانون به شما یاد می دهد که 80 درصد حجم معده خود را پر کنید و 20 درصد را خالی بگذارید.این بدان معناست که نباید گنجایش معده خود را تکمیل کنید.

17- اگر مجبور شدید در رستوران غذا بخورید نکات زیر را تحت نظر بگیرید:

1- با یک دوست غذای خود را تقسیم کنید.

2- بشقاب کوچک انتخاب کنید.

3- نیمی از غذای خود را همراه خود به خانه ببرید.

4- ابتدا بشقاب سبزی‌جات را بخورید.

18- سس قرمز کمتری روی ماکارانی خود بریزید و توجه کنید یک وعده ماکارانی شامل یک فنجان یا اندازه یک توپ تنیس است.

19- به کاهش وزن به صورت سالیانه هم فکر کنید.

- اگر می‌توانید در هر روز 100 کالری بیشتر بسوزانید.

- یک مایل یا 20 دقیقه پیاده‌روی کنید.

- 30 دقیقه خانه‌داری کنید.

- علف‌ها و گل‌های باغچه را 20 دقیقه هرس کنید.

- روزهایی که کالری کمتری دریافت کرده‌اید برای خود یک جشن کوچک بگیرید یا یک جایزه بخرید