فیزیوتراپی ورزشی در دوران بارداری

 ورزش در دوران بارداری

ورزش کردن در دوران بارداری، در صورتی که دکتر  فیزیوتراپیست تان آن را تایید کند، می‌تواند به سالم نگهداشتن شما و احساس راحتی در این دوران کمک کند.

با وجود اینکه باید از فعالیت شدید اجتناب کنید، ورزش سبک می‌تواند منافع بسیاری در دوران بارداری داشته باشد.

از  جمله این منافع اینها هستند:

• احساس راحتی، داشتن انرژی بیشتر و بهتر خوابیدن در شب.

• کاهش درد کمر و  بهبود وضعیت قرارگیری ستون فقرات در نتیجه تقویت عضلات پشت، ران و باسن.

• کاهش استرس و اضطراب.

• کاهش اضافه‌ وزن در دوران بارداری و بازگشت سریع‌تر به وزن پیش از بارداری.

البته نباید در ورزش افراط کنید، به پاسخ بدنتان به فعالیت جسمی توجه داشته باشید. در صورتی که هر یک از علائم زیر را پیدا کردید، ورزش را فورا متوقف کنید:

• خستگی.

• سرگیجه.

• تپش قلب.

• درد در پشت یا لگن.

/ 1 نظر / 19 بازدید
نوشین نظری

با عرض سلام و ادب مطلب شما در رابطه با ورزش و بارداری بسیار مورد توجه اینجانب قرار گرفت.در صورت امکان در مورد فعالیتهای ورزشی مجاز در سه ماهه دوم و سوم بارداری از نقطه نظر طب ورزشی مطلب بنویسید. با تشکر